کانون موسسه ای است مردم نهاد و کلیه اعضاء می توانند در چارچوب اهداف کانون ازتوانمندی تمامی اعضاء و کارشناسان متخصص بهره مند گردند:
الف) مزایای عضویت برای سازمان ها و موسسات:
- شرکت در سمینار ها و همایش های عمومی در خصوص تشریح تکالیف رعایت حقوق بیمه گزاران (خریدران و ذینفعان).
- تقاضای برگزاری دوره ها و سمینار های آموزشی اختصاصی و کاربردی جهت افزایش سطح آگاهی مدیران و کارشناسان سازمان در خصوص پوشش های بیمه نامه ای خریداری شده و خاص سازمان با رویکرد شناسایی و تبیین حقوق خریدران و ذینفعان.
- تقاضای مطالعه ریسک های بیمه ای سازمان و نحوه انتقال آن به شرکت های بیمه.
- تقاضای ارائه راهنمایی های لازم و در خصوص خرید بیمه نامه ، نحوه برگزاری مناقصات بیمه ای، آنالیزفنی بیمه نامه های خریداری شده و نحوه دریافت خسارات بیمه ای.
ب) مزایای عضویت برای افراد عادی:
- شرکت درسمینار ها و همایش های عمومی در خصوص رعایت حقوق خریدران و ذینفعان بیمه نامه.
- تقاضای ارائه راهنمایی های لازم و در خصوص خرید بیمه نامه ، آنالیزفنی بیمه نامه های خریداری شده و نحوه دریافت خسارتهای بیمه ای.
ج) مزایای عضویت برای کارشناسان و متخصصین:
- هم اندیشی و هم افزایی دانش بین کارشناسان و فعالین صنعت بیمه .
- ایجاد فرصت های خدمت رسانی حرفه ای بیمه ای و ارائه خدمات تخصصی مستقل به تمامی اعضاء با رویکرد حمایت از حقوق مصرف کننده بیمه.
- هم اندیشی و هم افزایی دانش بین کارشناسان صنعت بیمه در جهت افزایش دانش تخصصی فردی و ارائه نظرات فنی و کارشناسی به موسسات بیمه ای و مراجع و سازمانهای تصمیم گیر در خصوص تکمیل و اصلاح مقررات مرتبط بارعایت حقوق مصرف کننده بیمه.